Пређи на главни садржај

Trijumf Barrique versus sporo pečeni svinjski stomak

U poslednjih nekoliko godina u Novom Sadu je otvoreno na desetine lokala u kojima možete da uživate u izvrsnim vinima  uparenim sa ukusnim jelima i dobrom muzikom. Sva ta mesta treba obavezno posetiti kada dođete u Novi Sad ali ja ipak moram da izdvojim jedno. Drugari Pera i Strahinja obojica pasionirani ljubitelji vina, hrane i iznad svega kvalitetne  muzike odlučili su da otvore lokal, koji će objediniti  njihove pasije na jednom mestu. Pre svega oni su otvorili ovaj klub za svoju dušu,  prijatelje i naravno za sve one ljude dobre volje, koji su uvek dobrodošli.  Kada krenete na Spens, za one koji nisu iz Novog Sada u pitanju je Sportsko poslovni centar Vojvodine, prođete pored suda, pa kroz auto tunel, tu odmah sa desne strane, naići ćete na Babylon wine food and music klub, mesto hodočašća svakog iskrenog vinoljubca, fudija i rokera u duši.
Babylon poseduje zaista fenomenalnu vinsku kartu domaćih vina, takođe i stranih, ljubazno osoblje će vam ponuditi raznovrsna jela kreativnog šefa kuhinje, za koja ćete bez problema naći savršen vinski par. Na kraju kao šlag na tortu tu su večernje rock 'n' roll  svirke za sve one koji posle dobrog obeda i par čaša vina žele da se opuste i uživaju u  izvođenju vrsnih muzičara.
Ja u Babylon volim da dođem četvrtkom, najčešće  u popodnevnim časovima, zato što su tada tu Pera i Strahinja, imaju najmanje obaveza i onda na miru možemo da poričamo o novim vinima, hrani, a kasnije naravno i da zajedo uživamo u svirci benda.
 Tako je bilo i ovog četvrtka ali sam ja odlučio da iznenadim drugare tako što sam planirao da im predstavim jedno novo jelo i vino koje bi se odlično slagalo uz njega, a koje je se inače nalazilo na njihovoj vinskoj karti.
Bio sam u Babylonu nešto pre 17h, Pera i Starhinja su sedeli za jednim od stolova, odmah sam im rekao šta sam naumio, bili su oduševljeni mojom idejom, ostalo mi je samo da krenem sa spremanjem jela. Bio je to sporo pečeni svinjski stomak po receptu Gordona Remzija, svinjski stomak sam  doneo ja, a što se tiče ostalih sastojaka sve sam ih našao u dobro opremljenoj kuhinji Babylona. Poznavajući Starhinju i njegovu veliku ljubav prema začinima, bez problema sam našao komorač, zvezdasti anis i kardamom, koji su mi bili potrebni za spremanje ovog jela.
Svinjski stomak sam ubacio u rernu da se peče dva sata, a za to vreme mi smo otvorili bocu Trijumf barrique berba 2012. vinarije Aleksandrović,  bio je to ukusni šardone sa oplenačkog vinogorja. Sva trojica smo dobro poznavali ovo vino i njegov potencijal, tako da smo s nestrpljenjem čekali da jelo bude gotovo, jer smo znali da će to biti jedan savršen spoj.
Nakon dva sata jelo je bilo gotovo, na našim tanjrima je bio savršeno pečen svinjski stomak. Odozgo hrskava kožica sa semenkama komorača, mekano meso i salo koje se topilo u ustima. Tanko rezan tradicionalni danski  hleb pikatnog ukusa, natopljen u prelivu u kojem se pekao stomak uz dodatak dižon senfa sa celim zrnima slačice, bio je to praznik za sva čula. Moram da napomenem da se ovaj hleb zove Delikat, proizvode ga moji prijatelji iz Sveta hleba, i njihove proizvode možete naći na ovoj adresi ( https://www.facebook.com/svethleba/info/?tab=page_info). Delikat se pravi  od sedmodnevnog ražanog startera ili ti sourdough startera. Njegova priprema iziskuje malo veći trud, baš zbog toga što starter ili domaći kvasac iziskuje vreme. Nakon dobijanja željenog startera ručno se melje raž i dodaje domaće pivo bez konzervansa, onda raste 10ak sati i nakon pečenja dobija se gust i konzistentan hleb koji "leži" minimum 24 sata pre prve konzumacije. 
Trijumf barrique sa svojom zagasito-zlatnom bojom imao je narandžasti odsaja u čaši, na nosu suve kajsije, smokve i kruške. U ustima Peri je ovo vino bilo bogato, kremasto i sočnih kiselina koje su po njemu bile idalan partilac masnoća u ovom jelu. Strahinja je hvalio raskošne voćne tonove i dugu završnicu koja je savršeno pratila začinske tonove u mesu i  pikantnost danskog hleba. Posebno je pohvalio lepo uklopljene visoke alkohole koji su smirivali masnoće u prelivu.
Dok smo razgovarali o ovom savršenom paru vina i hrane, nisam ni prometio kako je vreme brzo proletelo, muzičari su bili na bini, Pro Rock Angels The Rolling Stones tribute band je krenuo sa svirkom. Otvorili smo još jednu bocu Trijumfa, nazdravili, a ja dobih čvrsto obećanje da će ovo jelo Gordona Remzija i ovaj savršen hleb ubudiće biti u redovnoj ponudi Babylona.
Živeli!


                                            SPORO PEČENI SVINJSKI STOMAK



za 4 osobe


Sastojci:

- 1kg svinjskog stomaka

- krupna morska so i crni biber

- 1 glavica kormorača, narezana na rebra

- 4 lovorova lista

- 3 čena belog luka, oljuštena i zgnječena  bočnom stranom noža

- 1 kašika kardamom semenki u mahuni, zgnječenih bočnom stranom noža

- 4 zvezdasta anisa

- 1 kašika semenki komorača

- maslinovo ulje

- 325 ml belog vina

- 500-'750 ml pilećeg bujona ( u zavisnosti koliki  pleh za pečenje
koristite)

- 1 kašika dižon senfa sa celim zrnima slačice



Priprema:



1. Zagrejte rernu na 180 stepeni.



2. Oštrim nožem dijagonalno narežite kožu svinjskog stomaka, između svakog reza treba da bude 1,5 cm. Zatim zarotirajte za 90 stepeni svinjski stomak i ponovo narežite dijagonalno sa istim razmakom od 1,5 cm, tako da ćete dobiti isečene površine u obliku dijamanta. U zareze na koži dobro utrljate šaku krupne morske soli i kašiku mlevenog bibera, takođe i sve ostale delove svinjskog stomaka  dobro posoliti i pobiberiti.


3. U dubljem plehu za pečenje, sipajte 3 kašike maslinovog ulja, prebacite na vatru i u zagrejano ulje dodajte seckani komorač, beli luk, kardamom semenke, zvezdasti anis, lovorov list i pola od ukupne količine semenki komorača. Sve sastojke pecite oko 2 minuta uz povremeno mešanje dok ne puste mirise. Zatim dodajte svinjski stomak sa kožom na dole i sve pecite još 5 minuta,  dok lepo ne porumeni, okrenite meso da sad koža bude na gore. Ponovo dobro posolite i pospite ostatkom semenki komorača. Sipajte vino sa strane i pazite da ne pokvasite kožu svinjskog stomaka, kuvajte dok alkohol ne ispari, zatim sipajte pileći bujon vodeći računa da tečnost u posudi za pečenje dođe do nivoa kože i pustiti da sve ponovo proključa.


4.  Prebacite pleh za pečenje u rernu i sve pecite 2.5 sata.


5.  Meso izvadite sa strane  i ostavite na zagrejanom tanjiru da se odmori. Isecite tanke kriške hleba i prevucite ih preko tečnosti koja je ostala nakon pečenja, da se lepo natope. Ponovo prebacite pleh za pečenje na vatru, dodajte kašiku dižon senfa i sve dinstajte par minuta dok se tečnost ne zgusne. Izvadite zvezdasti anis, listove lovora i mahune kardamom semenki i sos servirajte uz komade mesa pečenog svinjskog stomaka i natopljenog hleba.










Коментари

Популарни постови са овог блога

Roasted squash pumpkin cubes and Tokaji Aszú

 The wine I chose to pair with this desert is Tokaji Aszú 3 puttonyos 2006. Produced  from two varieties of grapes Furmint and Hárslevelű. This world-famous sweet wine, from around the town of Tokaj-Hegyalja in Hungary, has been so long revered that it is even mentioned in the national anthem. The term 'aszu' refers to the berries affected by 'noble rot', which serves to concentrate the sweetness in the grape on the vine, and 'puttonyos' refers to the number of baskets of super-sweet paste made from these dry berries that are added to each cask of wine. Vivid gold colour in the glass and viscous ,  this elegant Tokaji Aszú has bright aromas of dried figs and candied peachs. On the palate there are flavors of dried grapes , who perfectly followed the taste of sweetness roasted pumpkin and cinnamon powder. Flavors of honey and dried figs doing perfect match with salted caramel sauce and bittersweet chocolate ganache . The aftertaste is smooth with attractiv

Dimljena zapečena butkica versus Varijanta

Spremajući fina jela  kojima sam tražio savršen vinski par, primetio sam da sam zaboravio na jednu poznatu namirnicu, slučajno ili namerno ni sam nisam siguran. Bilo je to ono po čemu je Srbija nadaleko poznata , pogađate bio je to dobar planinski  kajmak. Odlučio sam da to promenim i posetim jedno mesto gde po meni nastaje jedan od najukusnijih kajmaka u Srbiji. Osoba koja je pravila ovaj kajmak bila je moja rođena tetka Nada Živković iz sela Brezova. Krenuo sam na put ka manastiru Studenica zadužbini Stefana Nemanje, po mnogima jednom od najlepših srpskih manastira ne samo zbog prfinjene arhitekture vizantijsko-raške škole već i zbog divnog predela na kome je sagrađen. Svojim kolima sam stigao do Studenice, gde su me sačekali Vesna i Ivan,  inače moja sestra od tetke i njen muž. Prebacili smo se u  njihov terenski auto, jer put  do mesta Brezova  nije bio baš u najboljem stanju. Poneo sam par poklona za moje domaćine  ali između ostalog i bocu vina koja sam nameravo da uparim sa

Škampi na buzaru versus Ponente

Za spremanje ovog jela koristio sam belo vino Ponente 2013. vinarije Trapan iz mesta Šišan u Istri. O kakvim vinima i kvalitetu se ovde radi najbolje govore reči vlasnika vinarije Bruna Trapana  : " Vino za nas nije samo proizvod, vino  je za nas  život. " Naravno kod ovog uparivanja vodio sam se starim pravilom koje kaže : "Vino koje je u jelu, neka bude i u čaši. " Tako da je bilo očigledno da ovo vino napravljeno od sorte grožđa Malvazija istarska upotrebim u uparivanju vina i hrane. Ponente je osvežavajuće  vino voćno-cvetnog ukusa, srednjeg tela sa prijatnom gorčinom badema i izrazite mineralnosti u samoj završnici, prisutan je slani ukus u ustima koji savršeno prati  mineralnost  u mesu  škampa. Škampi na buzaru je jedno jednostavno i  ukusno jelo koje se jako brzo sprema i sa kombinacijom ovakvog vina daje sjajne rezultate u ovom perfect matchu. Živeli !                                                         ŠKAMPI NA BUZARU Za 4 osobe