Пређи на главни садржај

Cheesecake od kozijeg sira sa sladoledom od suvih smokvi versus dva penušava vina

Pre tačno godinu dana moj dugogodišnji kolega sa posla, Aleksandar pokrenuo je svoj sopstveni biznis. Prodavnica mobilnih telefona i prateće opreme pokazala se za njega kao dobar potez, tako da je odlučio da svoju prvu godinu poslovanja proslavi uz malu zakusku.
Znam da će za proslavu odabrati prava vina i ukusnu hranu jer  on je veliki hedonista, završio je kurs za sommeliera, tako da jako vodi računa o uparivanju vina i hrane. 
Zato hoću da ga iznenadim, znam da je to velilki izazov za mene, ali  sam ipak odlučio da ovu zakusku dodatno učinim zanimljivijom. Par boca penušavih vina kako i dolikuje i jedan ukusan desert po mom izboru trebao bi da bude pun pogodak.
Nisam hteo da to budu strana penušava vina, već naša domaća, Trijumf Noir 2009. od sorte pinot noir vinarije Aleksandrović iz Topole i Kovačević 2009. kupaža chardonnay i rajnskog rizlinga  vinarije Kovačević iz Iriga.
Znam da su deserti za spremanje jako zahtevni i da je mnogo lakše raditi slana jela, jednostavno morate se držati recepta jer svako odstupanje može dovesti do loših rezultata. Ja sam od onih ljudi koji u kuhinji sa poslasticama ne eksperimentišu,  zato sam uvek na kraju imao dobre deserte. Takav je i ovaj cheesecake ( čiz kejk ) sa medom i sladoledom od suvih smokvi. Fantastična poslastica idealna za proslave ali i za svaki dan, sladoled sam spremio dan ranije, a za čiz kejk imam par sati što je dovoljno. Zapečeno testo od badema i rendane kore pomorandže, preko nadev od kozjeg i krem sira uz dodatak sitno seckanog ruzmarina, prste da poližeš. 
Spremio sam ručni frižider, spakovao vina, sladoled, čiz kejk, pozvao taksi i došao do radnje sat vremena pre ostalih gostiju. Ipak je bolje da na miru uživamo u vinima i desertu jer kasnije će biti više ljudi i jednostavno nećemo stići da bilo šta prokomentarišemo.
Aleksandar je spremio kible sa ledom, stavljam boce penušavog vina, vidim na njegovom licu da je zadovoljan mojim izborom. Krećem sa serviranjem deserta, na jedan kraj tanjira čiz kejk, jedna kašika livadskog meda preko njega, sa strane sitno seckane suve smokve, a preko njih sladoled od istih.
Aleksandar otvara vina, školski i za svaku pohvalu, odmah se vidi da je pravi sommelier, pa kad je učio od najboljih, bravo, bravo.
Nazdravljamo, desert je već nestao iz naših tanjira, biće i repete, nadam se da će ostati i za ostale goste, šalim se naravno. Aleksandar ne skida osmeh sa lica, to je to rekao bih. A evo i kako je  doživeo uparivanje vina i hrane. Oba vina odlična kao aperitiv, međutim po njemu još bolja sa čiz kejkom i sladoledom. Trijumf na nosu mirisa zelenih jabuka i breskve, svež i ukusnih citrusnih nota, koje su bile idealan par sa medom i testom od badema. Kovačević opet ukusnih voćnih aroma sa osvežavajućom završnicom za Aleksandra savršen uz nadev od kozjeg sira, naročito uz začinsku notu svežeg ruzmarina i sladoled od suvih smokvi. Rekao mi je da zanimljiviji sladoled odavno nije probao, naravno dobio je recept.
Sve u svemu izgleda da sam dobro prošao kod bivšeg kolege, ipak je on čovek koji voli da uživa u vinu i hrani, ispunio sam sva njegova očekivanja, položio sam.
 Gosti su polako počeli da dolaze, desert je nestao u roku od par minuta, vino se točilo i nazdravljalo se uspešnoj godini.  Aleksandar je došao do mene i rekao mi : "Sledeće godine ti si mi zadužen za vino i hranu, ma šta sledeće godine, pravimo ovo isto sledeće nedelje." Nasmejao sam se i rekao mu, ako treba pravićemo svaki dan jer ne kaže se bez razloga da  hedonizam jača organizam. 
Živeli !


                               Cheesecake od kozijeg sira sa sladoledom od suvih smokvi




Sastojci :

za testo od badema

-250 g brašna za kolače
-90 g šećera
-125 g maslaca
-1 kašika rendane kore od pomorandže
-3 kašike mlake vode
-1 jaje
-50 g sirovih samlevenih badema
-prstohvat soli


za nadev :

-250 g krem sira
-150 g kozijeg sira
-150 g šećera
-1 kašika meda
-3 jaja
-200 ml  slatke pavlake
-30 g brašna
-1 kašikica svežeg ruzmarina

za sladoled :

-450 g suvih smokvi
-115 šećera
-125 ml vode
-225 ml mleka
-125 ml slatke pavlake sa  minimum 51 % masnoće

za dekoraciju :

-med
-50 g sitno seckanih suvih smokvi

1. Testo od badema

Izručite brašno na radnu površinu, dodajte mu so, šećer i mlevene bademe. Napravite udubljenje u sredini brašna i dodajte iseckani hladni maslac, jaje, vodu, rendanu koru pomorandže, pa sve izmešajte varjačom da nestanu mrvice. Brzo mesite testo rukama da ne počne da se lepi od maslaca. Uvijte testo u foliju i držite u frižrderu 30 minuta.
Nakon toga razvucite oklagijom testo  od badema između dve providne folije na debljinu 1 cm i uz pomoć kalupa isecite krugove. Ubacite  testo u rernu koju ste   prethodno zagrejanu na 180 stepeni, da se peče 5 minuta.

2. Nadev

U jednoj posudi pomešajte kozji i krem sir, dodajte šećer i med i sve mutite par minuta, zatim dodajte jaja i nastavite da mutite dok smesa ne postane glatka. Dodajte pavlaku, brašno, ruzmarin i sve pomešajte zajedno.
Prethodno spremljeno testo od badema ubacite u kalupe u koje zatim uspite nadev do 3/4 visine kalupa i zatim sve zajedno ubacite u rernu da se peče 20 minuta na 180 stepeni celzijusa.
Nakon toga prebacite kalupe u frižider da se rashlade.

3 Sladoled od suvih smokvi

U blender stavite smokve i šećer, mešati dok se ne dobije glatka i kremasta smesa. Dodati vodu, mleko i slatku pavlaku i mešati špatulom dok se svi sastojci  ne spoje. Smesu prebaciti u plitku plastičnu posudu i ostaviti u zamrzivaču da se stegne. Svakih 30 minuta viljuškom promešati smesu da se ne bi stvarali ledeni kristali u sladoledu. Ovaj postupak ponavljati narednih 2 sata odnosno dok se sladoled ne stegne u potpunosti. Plastičnu posudu u kojoj je sladoled zatvoriti poklopcem i čuvati u zamrzivaču. Pre posluživanja sladoled izvaditi iz zamrzivača  i ostaviti 45 minuta u frižideru.

4. Dekoracija

Na cheesecake staviti jednu kašiku meda, a sa strane na sitno seckane suve smokve staviti sladoled.




Коментари

Популарни постови са овог блога

Roasted squash pumpkin cubes and Tokaji Aszú

 The wine I chose to pair with this desert is Tokaji Aszú 3 puttonyos 2006. Produced  from two varieties of grapes Furmint and Hárslevelű. This world-famous sweet wine, from around the town of Tokaj-Hegyalja in Hungary, has been so long revered that it is even mentioned in the national anthem. The term 'aszu' refers to the berries affected by 'noble rot', which serves to concentrate the sweetness in the grape on the vine, and 'puttonyos' refers to the number of baskets of super-sweet paste made from these dry berries that are added to each cask of wine. Vivid gold colour in the glass and viscous ,  this elegant Tokaji Aszú has bright aromas of dried figs and candied peachs. On the palate there are flavors of dried grapes , who perfectly followed the taste of sweetness roasted pumpkin and cinnamon powder. Flavors of honey and dried figs doing perfect match with salted caramel sauce and bittersweet chocolate ganache . The aftertaste is smooth with attractiv

Dimljena zapečena butkica versus Varijanta

Spremajući fina jela  kojima sam tražio savršen vinski par, primetio sam da sam zaboravio na jednu poznatu namirnicu, slučajno ili namerno ni sam nisam siguran. Bilo je to ono po čemu je Srbija nadaleko poznata , pogađate bio je to dobar planinski  kajmak. Odlučio sam da to promenim i posetim jedno mesto gde po meni nastaje jedan od najukusnijih kajmaka u Srbiji. Osoba koja je pravila ovaj kajmak bila je moja rođena tetka Nada Živković iz sela Brezova. Krenuo sam na put ka manastiru Studenica zadužbini Stefana Nemanje, po mnogima jednom od najlepših srpskih manastira ne samo zbog prfinjene arhitekture vizantijsko-raške škole već i zbog divnog predela na kome je sagrađen. Svojim kolima sam stigao do Studenice, gde su me sačekali Vesna i Ivan,  inače moja sestra od tetke i njen muž. Prebacili smo se u  njihov terenski auto, jer put  do mesta Brezova  nije bio baš u najboljem stanju. Poneo sam par poklona za moje domaćine  ali između ostalog i bocu vina koja sam nameravo da uparim sa

Škampi na buzaru versus Ponente

Za spremanje ovog jela koristio sam belo vino Ponente 2013. vinarije Trapan iz mesta Šišan u Istri. O kakvim vinima i kvalitetu se ovde radi najbolje govore reči vlasnika vinarije Bruna Trapana  : " Vino za nas nije samo proizvod, vino  je za nas  život. " Naravno kod ovog uparivanja vodio sam se starim pravilom koje kaže : "Vino koje je u jelu, neka bude i u čaši. " Tako da je bilo očigledno da ovo vino napravljeno od sorte grožđa Malvazija istarska upotrebim u uparivanju vina i hrane. Ponente je osvežavajuće  vino voćno-cvetnog ukusa, srednjeg tela sa prijatnom gorčinom badema i izrazite mineralnosti u samoj završnici, prisutan je slani ukus u ustima koji savršeno prati  mineralnost  u mesu  škampa. Škampi na buzaru je jedno jednostavno i  ukusno jelo koje se jako brzo sprema i sa kombinacijom ovakvog vina daje sjajne rezultate u ovom perfect matchu. Živeli !                                                         ŠKAMPI NA BUZARU Za 4 osobe