Пређи на главни садржај

Dva rizlinga rajnska versus punjeni ravioli

Obožavam italijansku kuhinju i njihove paste tako da slobodno mogu reći da je jedna od najboljih na svetu. Naročito volim da spremam domaću testeninu, inače nemam ništa protiv kupovne ali kada je  sami napravite  ukusi jednostavno ne mogu da se porede.
Sam proces spremanja testa nije jako komplikovan ali izrada različitih oblika testenine zna da bude problematična. Ja iskreno nemam preterano puno iskustva, nije da se ne trudim ali sam  ipak odlučio da sebi olakšam i da svoj kuhinjski pribor ponovim sa mašinom za razvijanje testa.
Školska drugarica moje supruge Vera, bila je na odmoru u Italiji, pa sam naručio jednu mašinu za testo, onu pravu" made in Italy". Danas dolazi kod nas u goste pa sam odlučio da je obradujem jednim italijanskim jelom, punjenim raviolima
Testo i punjenje za raviloe sam spremio pre njenog dolaska, mislim da će ovo punjenje sa  mešavinom pečene šargarepe, đumbira i ljute paprike biti pravi pogodak. Pošto znam da Vera voli bela vina, odabrao sam dve boce rajnskog rizlinga: Malog Podruma Radovanović berba 2012. iz Krnjeva i Valerius berba 2012. vinarije Imperator  koja biodinamički gajeno grožđe  pretvara u organsko vino sa Fruške gore. Pošto boce nisu bile dovoljno hladne, a gošća je uskoro trebala da stigne. Iskoristio sam jedan metod kako da brzo ohladim vina, tačnije za samo 20 minuta. U kiblu sa hladnom vodom, dodao sam led i dve kašike soli, ubacio boce i magija  se desila,imao sam idealno rashlađeno vino, eto jednog korisnog saveta za sve.

Vera je stigla, i dok je sa mojom suprugom ćaskala o provedenom odmoru u Italiji, ja sam sa nestrpljenjem otpakoavao mašinu. Pročitao sam uputstvo i upustio se u razvijanje testa i pravljenje raviola. Nakon pola sata pasta je bila spremna, ostavio sam da se malo prosuši pre kuvanaja, otvorio sam prvu bocu vina Malog Podruma Radovanović. Poslužio sam vino ženama i krenuo je razgovor, Vera je govorila o ukusnoj italijanskoj kuhinji, prekrasnim vinima, istorijskim zanmenitostima i naravno nezaobilaznoj modi.
Bio sam jako srećan što ću joj poslužiti jedno italijansko jelo, dok je još pod utiscima sa puta, da vidim da li sam dorastao kuvarima iz Italije. Prva boca vina je bila pri kraju, pa sam požurio sa pripremom hrane, u ključalu vodu ubacio sam raviole, nakon desetak minuta, prebacio ih u tanjire, prelio ih sa prelivom od braon maslaca i rendanim muškatnim oraščićem. Otvorio sam bocu Valeriusa, poslužio sam raviole, Veri sam dao još jednu čašu vina, imala je ispred sebe dva rajnska rizlinga. Ostavio sam je da uživa u slasnim zalogajima zalivenih vinom, da bi kasnije saznao njene utiske.
Veri se najviše dopala kombinacija Valeriusa odnosno njegovih aroma kore jabuke i mineralnosti koje su savršeno pratile pikantno punjenje raviola. Opet sa druge strane u rajnskom rizllingu malog podruma Radovanović i njegovim citrusnim aromama i fino izbalansiranim kiselinama, Vera je   našla idalan par  u prelivu od braon maslaca i muškatnom oraščiću.
 Bila je zadovoljna, na kraju  mi je drago što sam uspeo da sa svojim  kulinarskim đakonijama i ukusnim vinima barem na trenutak  joj produžim odmor. Vera, mašina je zauzela počasno mesto u našoj kuhinji, hvala.
Živeli !

                      RAVIOLI PUNJENI ŠARGAREPOM, ĐUMBIROM I ČILIJEM
      SA PRELIVOM SOSA OD BRAON MASLACA I RENDANIMMUŠKATNIM                                                                           ORAŠČIĆEM


Za 4 osobe


Sastojci :

Testo za raviole

- 500 gr brašna za testeninu
- 2 jaja
- prstohvat soli
- 1 kašika maslinovog ulja
- 1 kašika hladne vode

Punjenje za raviole

-4 mlade šargarepe
-1 koren đumbira dužine 10 cm
-1 mala čili papričica
-so
-biber
-20 gr maslaca

Sos od braon maslaca

- 150 g maslaca



- rendani muškatni oraščić


Postupak :

1. Punjenje za raviole, spremiti na sledeći način, šargarepu oljuštiti i izrezati na kocke, đumbir oljuštiti i izrezati na trakice, čili takođe izrezati na trakice. Sve sastojke pomešati, posoliti i pobiberiti, zaviti u aluminijumsku foliju i peći u prethodno zagrejanoj rerni  sat vremena na 140 stepeni. 
Kada je povrće gotovo, u tiganju otopiti maslac i propržiti ga par minuta , prebaciti ga u posudu i štapnim mikserom usitniti. Smesu ostaviti da se ohladi i njom puniti raviole.


2. Testo

3. Od brašna, jaja, maslinovog ulja, soli i vode umesti glatko testo da ne bude ni pre mekano ni pre tvrdo. Napraviti kuglu od testa, uviti je u providnu foliju i ostaviti u frižideru da se hladi 30 minuta.

4. Loptu od testa, oklagijom razviti u krug debljine 1 cm, nožem testo iseći na trake širine 1 cm, ubaciti testo u mašinu za razvijanje testa, na mašini debljinu testa podesiti na 5, posuti radnu površinu brašnom, trake od testa koje smo dobili na mašini, položiti na radnu površinu,  od traka napraviti jednake kocke dimenzija 4 x 4 cm. 
Na jednu kocku od testa staviti jednu kašikicu punjenja za raviole, krajeve kockice četkicom premazati vodom, staviti drugu kockicu od testa preko punjenja, laganim pokretima istisnuti vazduh, poravnati ivice i oblikovati ih uz pomoć viljuške.

5.Raviole kuvati u vreloj slanoj vodi, ne stavljati puno komada odjednom, da se ne bi zalepili i spustili temperaturu vode, kuvanje traje 5 minuta dok ne isplivaju na površinu. Raviole dobro procediti pre serviranja.

6. U tiganju na srednjoj vatri, ubaciti kocke maslaca, špatulom za kolače polako otopiti maslac, uz stalno mešanje, prvo će početi da isparava voda iz maslaca, nakon 2-3 minuta, maslac će promeniti boju, u svetlo braon, tada smanijti vatru i mešati maslac još jedan minut, maslac će postati tamno braon i pojaviće se intezivan miris. Tada je vreme da maslac skinete sa vatre, prebacite ga u drugu posudu koja je potopljena u led, da bi se zaustavio proces kuvanja maslaca, hlađenje traje samo par minuta, ne duže.

7. Raviole preliti sosom od braon maslaca i rendanim muškatnim oraščićem.










Коментари

Популарни постови са овог блога

Roasted squash pumpkin cubes and Tokaji Aszú

 The wine I chose to pair with this desert is Tokaji Aszú 3 puttonyos 2006. Produced  from two varieties of grapes Furmint and Hárslevelű. This world-famous sweet wine, from around the town of Tokaj-Hegyalja in Hungary, has been so long revered that it is even mentioned in the national anthem. The term 'aszu' refers to the berries affected by 'noble rot', which serves to concentrate the sweetness in the grape on the vine, and 'puttonyos' refers to the number of baskets of super-sweet paste made from these dry berries that are added to each cask of wine. Vivid gold colour in the glass and viscous ,  this elegant Tokaji Aszú has bright aromas of dried figs and candied peachs. On the palate there are flavors of dried grapes , who perfectly followed the taste of sweetness roasted pumpkin and cinnamon powder. Flavors of honey and dried figs doing perfect match with salted caramel sauce and bittersweet chocolate ganache . The aftertaste is smooth with attractiv

Dimljena zapečena butkica versus Varijanta

Spremajući fina jela  kojima sam tražio savršen vinski par, primetio sam da sam zaboravio na jednu poznatu namirnicu, slučajno ili namerno ni sam nisam siguran. Bilo je to ono po čemu je Srbija nadaleko poznata , pogađate bio je to dobar planinski  kajmak. Odlučio sam da to promenim i posetim jedno mesto gde po meni nastaje jedan od najukusnijih kajmaka u Srbiji. Osoba koja je pravila ovaj kajmak bila je moja rođena tetka Nada Živković iz sela Brezova. Krenuo sam na put ka manastiru Studenica zadužbini Stefana Nemanje, po mnogima jednom od najlepših srpskih manastira ne samo zbog prfinjene arhitekture vizantijsko-raške škole već i zbog divnog predela na kome je sagrađen. Svojim kolima sam stigao do Studenice, gde su me sačekali Vesna i Ivan,  inače moja sestra od tetke i njen muž. Prebacili smo se u  njihov terenski auto, jer put  do mesta Brezova  nije bio baš u najboljem stanju. Poneo sam par poklona za moje domaćine  ali između ostalog i bocu vina koja sam nameravo da uparim sa

Škampi na buzaru versus Ponente

Za spremanje ovog jela koristio sam belo vino Ponente 2013. vinarije Trapan iz mesta Šišan u Istri. O kakvim vinima i kvalitetu se ovde radi najbolje govore reči vlasnika vinarije Bruna Trapana  : " Vino za nas nije samo proizvod, vino  je za nas  život. " Naravno kod ovog uparivanja vodio sam se starim pravilom koje kaže : "Vino koje je u jelu, neka bude i u čaši. " Tako da je bilo očigledno da ovo vino napravljeno od sorte grožđa Malvazija istarska upotrebim u uparivanju vina i hrane. Ponente je osvežavajuće  vino voćno-cvetnog ukusa, srednjeg tela sa prijatnom gorčinom badema i izrazite mineralnosti u samoj završnici, prisutan je slani ukus u ustima koji savršeno prati  mineralnost  u mesu  škampa. Škampi na buzaru je jedno jednostavno i  ukusno jelo koje se jako brzo sprema i sa kombinacijom ovakvog vina daje sjajne rezultate u ovom perfect matchu. Živeli !                                                         ŠKAMPI NA BUZARU Za 4 osobe