Пређи на главни садржај

Hobotnica ispod sača versus Ergo belo i kao da si anđeo


Od kada sam počeo da pišem rubriku "Srpsko vino uz jelo fino" za Vino rs dosta ljudi me kontaktiralo da im dam savete koje vino da izaberu i uz koju hranu. Drago mi je zbog toga jer vidim da se vinska kultura i svest u Srbiji razvija u pozitivnom smeru. Tako je  moja prijateljica Radmila odlučila da joj ja odaberem vina i odgovarajuću hranu koju bi ona servirala svojim drugaricama. U pitanju je društvo od četiri prijateljice koje organizuju druženja svake nedelje gde svaka od njih sprema različite kulinarske đakonije. Radmila mi je rekla da nisu posebno obraćale pažnju na vina koja su pile, pa je odlučila da to promeni i obraduje prijateljice sa savršenim parom hrane i vina.
Malo sam razmišljao koja bi dva vina  fascinirala četiri žene, pošto nisam znao da li vole više bela ili crvena vina išao sam na sigurno. Odlučio sam se za belu kupažu chardonnay 80 % i pinot grigio 20% Ergo belo 2012. vinarije Temet iz Lozovika, Jagodina. Drugo vino bila je crvena kupaža merlot 99 % i prokupac 1% jako lepog naziva i jedinstvene etikete" I kao da si anđeo" 2008. vinarije Budimir iz Aleksandrovca.
U odabiru jela vodio sam se informacijom koju sam dobio od Radmile, da su se sve četiri skoro vratile sa mora. Pa sam  se odlučio za hobotnicu ispod sača, dok su još pod pozitivnim utiscima sa letovanja.
Radmila nije bila oduševljena mojim izborom jela, jer to nikada nije spremala, a izgledalo joj je prekomplikovano i zahtevno. Zato sam odlučio da je pozovem na ručak  gde ću joj pokazati postupak pripreme hobotnice.

Najbitnije stvar za pripremu ovog jela je roštilj i dvorište, u ovom slučaju spremaćemo kod Dekija i Tamare na Detelinari, a Radmila kod svoje prijateljice Tanje koja ima kuću i dvorište. Prvi deo zadatka je ispunjen, drugi deo zadatka spremanje vatre to opet ostaje na Tanjinom mužu, a treći deo zadatka je ono glavno sač i hobotnica.
Sač imam ja, tako da je to rešeno ali hobotnica to je ono glavno što Radmila mora obaviti. Predložio sam da uzme zaleđenu hobotnicu, koja je očišćena, a ujedno meso je mnogo bolje nego kada je sveža jer tada meso nije žilavo.
Krenuli smo sa pripremom hobotnice, Radmila je naseckala krompir, šargarepu, papriku,crni luk i beli luk, u nauljenu tepsiju postavili smo hobotnicu, a preko krompir i ostale sastojke, rekao sam Radmili da je bitno da je ne soli i odao joj jednu malu kulinarsku tajnu. Otvorio sam vina  koja sam planirao uz ovo jelo, jedan od plutanih čepova ubacio sam u tepsiju da bi meso bilo mekše i zalio hobotnicu vinom uz dodatak ruzmarina i lovorovog lista. Tepsiju smo prekrili poklopcem sača i ostavili da se hobotnica peče  90 minuta, a mi smo krenuli sa degustacijom Erga belog. Drugo vino  "I kao da si anđeo"  sipao sam u dekanter da se prozrači i da bude spremno za kasnije. Radmila je ceo postupak zapisala i mislim da će sve odraditi kako treba.
Nakon 90 minuta meso hobotnice je omekšalo, a krompir je dobio zlatno žutu boju to je bio znak da je jelo gotovo.
Postavili smo sto, na tanjirima su bile pomešane prekrasne boje i mirisi mora, izgledalo je jako ukusno, sočan krompir, slatka šargarepa, karamelizovan luk i mekano meso hobotnice. Radmila je prvo isprobala kombinaciju rashlađenog Erga belog, njegovi povišeni alkoholi i arome hrasta činili su savršen par uz meso i karamelizovan luk. Malo kasnije probala je i" I kao da si anđeo" gde je voćni karakter, umereni tanini i začinska nota ovog vina idealno pratila meso, krompire i slatkoću šargarepe.
Na kraju ručka Radmila mi je rekla da  je ovo danas bio praznik za sva čula, sa nestrpljenjem je  čekala nedelju i da ovo neverovatno iskustvo  podeli sa svojim prijateljicama.
Javila mi se posle nekoliko dana i rekla mi je da je sve bilo odlično, svi su bili zadovoljni, zahvalilla mi se u svoje ime i svojih drugarica. Pozvale su me da za sledeće  druženje budem njihov gost. Pa žene, vidimo se.
Živeli !
                                                   HOBOTNICA ISPOD SAČA





Sastojci :

-2 kg hobotnice
-1 kg mladog krompira
-3 šargarepe
-2 glavice crnog luka
-4 čena belog luka
-100 ml maslinovog ulja
-200 ml belog vina
-1 grančica ruzmarina
-2 lovorova lista
- biber



Priprema :

1
.Dobro smrznutu hobotnicu odledite. Operite je, izvrnite joj telo, izvadite utrobu i kljun  pa ponovo dobro operite.

2. 
Nakon toga je premažite maslinovim uljem i stavite je u dobro zagrejen i nauljen pleh za pečenje ispod sača.
Preko hobotnice stavite nasečen krompir,  crni luk, šargarepu, beli luk, papriku, grančicu ruzmarina i lovorov list.
Pobiberite, a so dodajte tek na kraju da ne bi jelo bilo preslano.

3.
Sve podlijte belim vinom i pecite ispod sača oko 90 minuta. Kada hobotnica omekša, a krompir dobije zlatno žutu boju
jelo je gotovo.



Коментари

Популарни постови са овог блога

Roasted squash pumpkin cubes and Tokaji Aszú

 The wine I chose to pair with this desert is Tokaji Aszú 3 puttonyos 2006. Produced  from two varieties of grapes Furmint and Hárslevelű. This world-famous sweet wine, from around the town of Tokaj-Hegyalja in Hungary, has been so long revered that it is even mentioned in the national anthem. The term 'aszu' refers to the berries affected by 'noble rot', which serves to concentrate the sweetness in the grape on the vine, and 'puttonyos' refers to the number of baskets of super-sweet paste made from these dry berries that are added to each cask of wine. Vivid gold colour in the glass and viscous ,  this elegant Tokaji Aszú has bright aromas of dried figs and candied peachs. On the palate there are flavors of dried grapes , who perfectly followed the taste of sweetness roasted pumpkin and cinnamon powder. Flavors of honey and dried figs doing perfect match with salted caramel sauce and bittersweet chocolate ganache . The aftertaste is smooth with attractiv

Dimljena zapečena butkica versus Varijanta

Spremajući fina jela  kojima sam tražio savršen vinski par, primetio sam da sam zaboravio na jednu poznatu namirnicu, slučajno ili namerno ni sam nisam siguran. Bilo je to ono po čemu je Srbija nadaleko poznata , pogađate bio je to dobar planinski  kajmak. Odlučio sam da to promenim i posetim jedno mesto gde po meni nastaje jedan od najukusnijih kajmaka u Srbiji. Osoba koja je pravila ovaj kajmak bila je moja rođena tetka Nada Živković iz sela Brezova. Krenuo sam na put ka manastiru Studenica zadužbini Stefana Nemanje, po mnogima jednom od najlepših srpskih manastira ne samo zbog prfinjene arhitekture vizantijsko-raške škole već i zbog divnog predela na kome je sagrađen. Svojim kolima sam stigao do Studenice, gde su me sačekali Vesna i Ivan,  inače moja sestra od tetke i njen muž. Prebacili smo se u  njihov terenski auto, jer put  do mesta Brezova  nije bio baš u najboljem stanju. Poneo sam par poklona za moje domaćine  ali između ostalog i bocu vina koja sam nameravo da uparim sa

Škampi na buzaru versus Ponente

Za spremanje ovog jela koristio sam belo vino Ponente 2013. vinarije Trapan iz mesta Šišan u Istri. O kakvim vinima i kvalitetu se ovde radi najbolje govore reči vlasnika vinarije Bruna Trapana  : " Vino za nas nije samo proizvod, vino  je za nas  život. " Naravno kod ovog uparivanja vodio sam se starim pravilom koje kaže : "Vino koje je u jelu, neka bude i u čaši. " Tako da je bilo očigledno da ovo vino napravljeno od sorte grožđa Malvazija istarska upotrebim u uparivanju vina i hrane. Ponente je osvežavajuće  vino voćno-cvetnog ukusa, srednjeg tela sa prijatnom gorčinom badema i izrazite mineralnosti u samoj završnici, prisutan je slani ukus u ustima koji savršeno prati  mineralnost  u mesu  škampa. Škampi na buzaru je jedno jednostavno i  ukusno jelo koje se jako brzo sprema i sa kombinacijom ovakvog vina daje sjajne rezultate u ovom perfect matchu. Živeli !                                                         ŠKAMPI NA BUZARU Za 4 osobe