Пређи на главни садржај

Hobotnica sa bulgurom versus Pink Punk rose

Svakog poslednjeg petka u mesecu održava se novosadska kritična masa kojom se promoviše vožnja biciklova kao zabavan i zdrav način prevoza. Uvek se trudim da ne propustim ovaj događaj, jer je pravo uživanje voziti se u velikoj grupi biciklista. Međutim ono što me uvek fascinira jesu ljudi koji se pojavljuju na svojim malo drugačijim biciklovima od standardnih koje viđamo svaki dan na ulicama. Oni su naravno uvek u centru pažnje svih učesnika kritične mase, jedan takav  neobično visoki bicikl vozi  i moj prijatelj Zoran Tegeltija alias Zoka Noa Kuf.
Dogovorio sam se sa Zokom da dođem do galerije Noa Kuf, gde nastaju ove neverovatni biciklovi ili ti kufosipedi kako ih je on nazvao. Biće to odlična prilika da se malo bolje upoznam sa ovom pričom, uz moje obećanje da ću napraviti neko fino jelo koje ćemo zaliti sa dobrim vinom.
Galerija Noa Kuf je mala, porodična, kreativna radionica, aktivna u oblasti primenjenog dizajna, sa proizvodnjoim odeće kao osnovnom delatnošću. Svoj autentičan i unikatan pečat ova radionica ostavlja osim na biciklovima i na komadima nameštaja, ali i u video i muzičkoj produkciji. Locirana u centru Novog Sada, galerija Noa Kuf predstavlja mesto za potpuni odmor svih vaših čula.
Zoka me je dočekao ispred galerije, sedeo je na svom kufosipedu, inače Zoka sa svojih skoro 2 metra visine na ovom biciklu je stvarno izgledao kao pravi gorostas. Tada sam saznao da je ovaj bicikl nastao ka inspiricaija velosipedima, istim oni biciklovima sa kojima su novosađani za vreme Austrougarske putovali za Beograd pa čak i do Minhena.
 Rekao mi je da se ideja za kufosiped rodila u Holandiji, tačnije Amsterdamu, nakon ove priče bio sam siguran da će se Zoka vinom koje sam doneo, zasigurno oduševiti. Bilo je to pankersko vino u pankerskoj boci kao stvoreno za ovu priliku, Pink Punk roze berba 2013. kupaža: kaberne frana, merloa i kaberne sovinjona. Radila ga je garažna mikro-vinarija  Chichateau iz Šišatovaca sa Fruške gore. Sa svojih 3 hektara vinograda ova vinarija se vodi  svojim sjajnim motom "Što manje, to bolje!" , tako da oni ne planiraju da postanu velika vinarija, već da prave velika vina.
Idealno ohlađen roze nasuo sam  u čaše i  sa velikom mukom uspeo da je dodam Zoki na kufosipedu. Trebao sam da ga slikam dok drži čašu, i dalje mi nije bilo jasno zašto baš ta visina. Zoka je otpio malo vina, nije krio zadovoljstvo ovim ukusnim anarhističkim rozeom i tada mi je rekao da je u stvari ovaj bicikl savršen za gradske gužve jer obične bicikliste guši smog iz auspuha automobila. Kada si na kufosipedu taj problem nemaš.
Sad je sve bilo jasno, zamolio me je da mu pridržim čašu sa vinom dok je silazio, rekao mi je da ga svi pitaju koliko je vožnja kufosipedom bezbedna, kako se penje i silazi. Zapravo, vrlo je jednostavno. Staneš jednom nogom na ram i doskočiš na zemlju, izgleda strašnije nego što jeste. Gledajući njegove vratolomije bio sam siguran da posle nekoliko čaša vina ja ne bih uspeo da siđem sa kufosipeda.
Predložio sam da se držimo ipak zemlje, pošto u galeriji nije bilo uslova da spremanje hrane, doneo sam od kuće već pripremljeno jelo. Bila je to  hobotnica sa bulgurom, poslužio sam nam ovu deliciju, nasuo  još vina i tada smo krenuli u potragu za savršenim parom vina i hrane.
Nakon par zalogaja za Zoku je ovaj roze svetle boje, sa voćnim aromama šumskih jagoda i crnih trešanja, blagom notom mediteranskog bilja i voćnog ukusa zrelih jagoda.  Bio idealan par uz meso hobotnice i pire od paprike i paradajza, a posebno uz bademe i lešnike. Naročito su mu se dopale osvežavajuće kiseline u ovom vinu koje su se savršeno slagale uz bulgur i kombinaciju limunovg soka, bosiljka i mente u njemu.
Zoka Noa Kuf
Ukusnog jela više nije bilo u našim tanjirima, nastavili smo dalje du uživamo u vinu, Zoka je bio zadovoljan hranom posebno ovim  pankerskim rozeom. Rekao mi je da skroz podržava i razume rad ove vinarije iz Šišatovaca,  koja anarhističkim pristupom, odstupajući od klasičnih metoda i načina proizvodnje vina uspeva da napravi ovako dobra vina.
Tako nešto treba primeniti i kad nas nastavlja Zoka glasom punog optimizma, svi političari treba da svoje službene limuzine zamene biciklom, i tako svojim primerom i malim koracima naprave velike promene na dobrobit svih nas. Pa iskreno se nadam da će se to uskoro desiti, jer je u nekim zemljama to normalna stvar, zato u to ime, živeli!


                                     HOBOTNICA SA BULGUROM






Za 4 osobe

Sastojci :

- 600 g hobotnice
- 1 limun
- 3 lovorova lista
- 1 glavica belog luka
- 3 čena belog luka
- 5 zrna crnog bibera 
- 100 g pečenih lešnika
- 100 g pečenih oljuštenih badema
- 2 crvene paprike
- 2 paradajza
- 100 g bulgura ( durum pšenica)
- vezica sveže mente
- vezica svežeg bosiljka
- vezica  sveže majčine dušice
- maslinovo ulje
- sok od pola limuna
- biber
- potočarka za dekoraciju
- crna krupna vulkanska so


Priprema:


1. 
Dobro očistite i operite hobotnicu. Ako je hobotnica velika čekićem za meso joj
izlupajte deblje krake.

2.
Stavite veliki lonac vode da proključa. Kada voda provri stavite hobotnicu, limun isečen na pola,
biber, lovorov list i beli luk i kuvajte na laganoj vatri oko 45 minuta do sat vremena.
Kada se hobotnica lako nabada na viljušku znači da je gotova. Ocedite je od vode,
ostavite je sa strane da se ohladi do sobne temperature i zatim isecite na veće komade.

3.
Potopite bulgur u malo mlake vode da omekša. Sitno iseckajte listove mente, bosiljka i 
majčine dušice i sve pomešajte sa bulgurom. Sve začiniti po ukusu maslinovim uljem,
limunovim sokom i biberom.

4.
Isecite kapice sa neoljuštenog belog luka tako da se svi čenovi vide. Glavicu belog lika stavite iznad
manjeg komada alu folije, posolite presečenu površinu i prelijte je maslinovim uljem.
Zatvorite foliju. Pecite u rerni na 220 stepeni (bez ventilatora)  zajedno sa paprikom i paradajzom
nekih 30-ak minuta. Izvadite pečenu glavicu iz folije i kad se malo ohlade uzmite celu glavicu u šaku
 i istisnite čenove. Pečenu papriku oljuštite, takođe i pečeni paradajz, dodajte par čenova pečenog
belog luka i napravite  od ovih sastojaka  pire.

5.
Sameljite lešnike i bademe i dodajte ih pireu od paprike, paradajza i belog luka. Dodavati maslinovo
ulje u masu dok ne dobijete gušći sos.

6.
Na tanjiru servirajte komade hobotnice tačnije po pola pipka, sa sosom i bulgurom uz dodatak par listova potočarke I vulkanske soli. Na svaki komad hobotnice dodati par kapi maslinovog ulja.


































Коментари

Популарни постови са овог блога

Dimljena zapečena butkica versus Varijanta

Spremajući fina jela  kojima sam tražio savršen vinski par, primetio sam da sam zaboravio na jednu poznatu namirnicu, slučajno ili namerno ni sam nisam siguran. Bilo je to ono po čemu je Srbija nadaleko poznata , pogađate bio je to dobar planinski  kajmak. Odlučio sam da to promenim i posetim jedno mesto gde po meni nastaje jedan od najukusnijih kajmaka u Srbiji. Osoba koja je pravila ovaj kajmak bila je moja rođena tetka Nada Živković iz sela Brezova. Krenuo sam na put ka manastiru Studenica zadužbini Stefana Nemanje, po mnogima jednom od najlepših srpskih manastira ne samo zbog prfinjene arhitekture vizantijsko-raške škole već i zbog divnog predela na kome je sagrađen. Svojim kolima sam stigao do Studenice, gde su me sačekali Vesna i Ivan,  inače moja sestra od tetke i njen muž. Prebacili smo se u  njihov terenski auto, jer put  do mesta Brezova  nije bio baš u najboljem stanju. Poneo sam par poklona za moje domaćine  ali između ostalog i bocu vina koja sam nameravo da uparim sa

Škampi na buzaru versus Ponente

Za spremanje ovog jela koristio sam belo vino Ponente 2013. vinarije Trapan iz mesta Šišan u Istri. O kakvim vinima i kvalitetu se ovde radi najbolje govore reči vlasnika vinarije Bruna Trapana  : " Vino za nas nije samo proizvod, vino  je za nas  život. " Naravno kod ovog uparivanja vodio sam se starim pravilom koje kaže : "Vino koje je u jelu, neka bude i u čaši. " Tako da je bilo očigledno da ovo vino napravljeno od sorte grožđa Malvazija istarska upotrebim u uparivanju vina i hrane. Ponente je osvežavajuće  vino voćno-cvetnog ukusa, srednjeg tela sa prijatnom gorčinom badema i izrazite mineralnosti u samoj završnici, prisutan je slani ukus u ustima koji savršeno prati  mineralnost  u mesu  škampa. Škampi na buzaru je jedno jednostavno i  ukusno jelo koje se jako brzo sprema i sa kombinacijom ovakvog vina daje sjajne rezultate u ovom perfect matchu. Živeli !                                                         ŠKAMPI NA BUZARU Za 4 osobe

Roasted squash pumpkin cubes and Tokaji Aszú

 The wine I chose to pair with this desert is Tokaji Aszú 3 puttonyos 2006. Produced  from two varieties of grapes Furmint and Hárslevelű. This world-famous sweet wine, from around the town of Tokaj-Hegyalja in Hungary, has been so long revered that it is even mentioned in the national anthem. The term 'aszu' refers to the berries affected by 'noble rot', which serves to concentrate the sweetness in the grape on the vine, and 'puttonyos' refers to the number of baskets of super-sweet paste made from these dry berries that are added to each cask of wine. Vivid gold colour in the glass and viscous ,  this elegant Tokaji Aszú has bright aromas of dried figs and candied peachs. On the palate there are flavors of dried grapes , who perfectly followed the taste of sweetness roasted pumpkin and cinnamon powder. Flavors of honey and dried figs doing perfect match with salted caramel sauce and bittersweet chocolate ganache . The aftertaste is smooth with attractiv