Пређи на главни садржај

Punjena pečena pastrmka versus Babaroga

Za spremanje ovog jela koristio sam kalifornijske pastrmke sa privatnog uzgajališta porodice Marković iz sela Cerije, na pola puta između Raške i Kraljeva.
Riba je uzgajana na brzom i čistom planinskom potoku, tako da je savršenog kvaliteta, a u kombinaciji sa zemljanim ukusima koštunjavih plodova i osvežavajućom salatom ovo jelo čini kombinacijom savršenih ukusa.
Vino koje sam odabrao za ovo jelo je Babaroga berba 2013. vinarije Bjelica iz Novog Sada. Sortni sastav je Chardonnay koji je odležavao u drvetu ( 70 % mađarski hrast, 30 % američki hrast uz kombinaciju novih i straih barika ). Babaroga je jedno odlično vino koje prati savršena priča i etiketa koja je po meni jedna od najboljih na našoj vinskoj sceni. Savršen par sam pronašao u fino izbalansiranim limunskim kiselinama, voćnim aromama, punoći i sočnošću koju poseduje ovaj Chardonnay, koje su bile idealan pratilac uz pastrmku, nadev od koštunjavih plodova, inćuna i parmezana i konačno uz arome komorača i pomorandže iz salate. Perfect match u najavi.

Živeli !


            PUNJENA PEČENA PASTRMKA SA SALATOM OD KOMORAČA I                                                                                       POMORANDŽE





Za 4 osobe

Sastojci :

- 4 cele pastrmke, svaka teška oko 
  450 g, očišćena od utrobe i krljušti.
- 50 g lešnika
- 50 g badema
-40 g pinjola
- 8 fileta inćuna
- 3 čena belog luka
- 2 kašike kapra
-2 jajeta, ulupana
- 50 g izdrobljenih hlebnih štapića
  ( grissini )
- šaka sitno iseckanog peršuna
- 40 g sveže narendanog parmezana
- narendana kora 1 limuna
-so i sveže mleveni crni biber
- ekstra devičansko  maslinovo ulje,
  za podmazivanje i prelivanje.


Sastojci za salatu :

- 2 veća komorača
- 2 pomorandže
- 100 g crnih maslina ( bez koštica )
- 3-4 kašike maslinovog ulja
- so i crni biber
- sušeni origano za posipanje, 1 kašikica.

Priprema pastrmke :

1. Prethodno zagrejte električnu rernu na 180 stepeni.

2. Isperite ribu i spolja i iznutra. Odložite je na stranu. Sipajte koštunjave plodove, inćune, beli luk i kapar u multipraktik 
    i sve zajedno sameljite. Istresite smesu u činiju i umutite je sa jajima, hlebnim štapićima, peršunom, parmezanom,
    korom limuna, solju i biberom dok ne dobijete gustinu nalik pašteti. Ako je nadev suviše vlažan, dodajte još
    izmrvljenih hlebnih štapića.

3. Napunite pastrmku ovim nadevom. Zavežite ribu na 3 mesta koncem ili rafijom. Stavite napunjenu pastrmku u 
    podmazanu vatrostalnu posudu i orosite odozgo sa malo ulja. Malo zasecite kožu ribe na par mesta između
    konca i pecite u rerni 15 do 20 minuta, dok riba ne bude sasvim gotova. Izvadite ribu, prelijte je sa još malo
    ulja i poslužite sa salatom.


Priprema salate :


1. Očistite komorač tako što ćete prvo odstraniti vrhove. Zatim sklonite donji i spoljašnje najčvršće "listove "
    ( u slučaju da je biljka mlada i jedra, onda samo nožem sklonite tanki spoljašnji deo ). Prerežite komorač
    na pola i odstranite koren. On je previše vlaknast i treba ga izbegavati. Položite  zatim biljku presečenom
    stranom na dole i naseckajte na tanke listove ili kockice.

2. Oljuštite pomorandžu i narežite na kocke.


3. U činiji za salatu  izmešajte komorač, pomorandže i  sitno iseckane masline. Posolite, malo pobiberite i

    prelijte maslinovim uljem. Izmešajte i pospite suvim origanom.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Roasted squash pumpkin cubes and Tokaji Aszú

 The wine I chose to pair with this desert is Tokaji Aszú 3 puttonyos 2006. Produced  from two varieties of grapes Furmint and Hárslevelű. This world-famous sweet wine, from around the town of Tokaj-Hegyalja in Hungary, has been so long revered that it is even mentioned in the national anthem. The term 'aszu' refers to the berries affected by 'noble rot', which serves to concentrate the sweetness in the grape on the vine, and 'puttonyos' refers to the number of baskets of super-sweet paste made from these dry berries that are added to each cask of wine. Vivid gold colour in the glass and viscous ,  this elegant Tokaji Aszú has bright aromas of dried figs and candied peachs. On the palate there are flavors of dried grapes , who perfectly followed the taste of sweetness roasted pumpkin and cinnamon powder. Flavors of honey and dried figs doing perfect match with salted caramel sauce and bittersweet chocolate ganache . The aftertaste is smooth with attractiv

Dimljena zapečena butkica versus Varijanta

Spremajući fina jela  kojima sam tražio savršen vinski par, primetio sam da sam zaboravio na jednu poznatu namirnicu, slučajno ili namerno ni sam nisam siguran. Bilo je to ono po čemu je Srbija nadaleko poznata , pogađate bio je to dobar planinski  kajmak. Odlučio sam da to promenim i posetim jedno mesto gde po meni nastaje jedan od najukusnijih kajmaka u Srbiji. Osoba koja je pravila ovaj kajmak bila je moja rođena tetka Nada Živković iz sela Brezova. Krenuo sam na put ka manastiru Studenica zadužbini Stefana Nemanje, po mnogima jednom od najlepših srpskih manastira ne samo zbog prfinjene arhitekture vizantijsko-raške škole već i zbog divnog predela na kome je sagrađen. Svojim kolima sam stigao do Studenice, gde su me sačekali Vesna i Ivan,  inače moja sestra od tetke i njen muž. Prebacili smo se u  njihov terenski auto, jer put  do mesta Brezova  nije bio baš u najboljem stanju. Poneo sam par poklona za moje domaćine  ali između ostalog i bocu vina koja sam nameravo da uparim sa

Škampi na buzaru versus Ponente

Za spremanje ovog jela koristio sam belo vino Ponente 2013. vinarije Trapan iz mesta Šišan u Istri. O kakvim vinima i kvalitetu se ovde radi najbolje govore reči vlasnika vinarije Bruna Trapana  : " Vino za nas nije samo proizvod, vino  je za nas  život. " Naravno kod ovog uparivanja vodio sam se starim pravilom koje kaže : "Vino koje je u jelu, neka bude i u čaši. " Tako da je bilo očigledno da ovo vino napravljeno od sorte grožđa Malvazija istarska upotrebim u uparivanju vina i hrane. Ponente je osvežavajuće  vino voćno-cvetnog ukusa, srednjeg tela sa prijatnom gorčinom badema i izrazite mineralnosti u samoj završnici, prisutan je slani ukus u ustima koji savršeno prati  mineralnost  u mesu  škampa. Škampi na buzaru je jedno jednostavno i  ukusno jelo koje se jako brzo sprema i sa kombinacijom ovakvog vina daje sjajne rezultate u ovom perfect matchu. Živeli !                                                         ŠKAMPI NA BUZARU Za 4 osobe